Een reclamefolder van de Albert Heijn. Hierin stond een artikel van Canderel waarin ze reclame maken voor hun zoetjes. Hiernaast hadden ze een kleine column onder de noemer “wist je dat”. Lees het volgende stukje.
(Klik op het plaatje voor een vergroting.)
Laten we nu eens het boekje “wat zit er in uw eten” erbij pakken. Wat zal er onder het kopje Aspartaam staan. We citeren Dr H.J.Roberts, een mondiaal expert op het gebied van Aspartaam: "Aspartaam is een waar vergif". Het is een neurotoxisch product dat meer dan 92 ziekteverschijnselen kan veroorzaken. Dit additief had nooit toegestaan mogen worden.
Tja, en wie moeten we nu geloven? Nou, heel simpel. Canderel heeft, net als alle andere producten, het doel om te verkopen en geld te verdienen. Zal Canderel ooit een publicatie plaatsen waarin wordt vermeld dat hun product gif is voor het lichaam? Kunnen we bedrijven of onderzoeken geloven die berusten op geld? Het antwoord weet u vast al. Belangen gebaseerd op geld gaan voor gezondheid of menselijk belang. Heeft u trouwens het * gezien in het artikel? "vastgelegd door de bevoegde instantie". Wat is een bevoegde instantie? En de beste vraag is, wie maakt een instantie bevoegd en waar is een bevoegde instantie op gebaseerd? Menselijkheid of geld? Nee, het is mij wel duidelijk. U ook?
De EFSA mag dan concluderen dat Aspartaam veilig is en er verder geen vervolgstudie noodzakelijk is maar menige Europarlementariërs en onderzoekers denken daar anders over. Het staat nog helemaal niet vast dat de zoetstof onschadelijk is en ze vinden dat verdere research noodzakelijk is. De EFSA heeft onderzoek laten verrichten op ratten. De kankergezwellen (lymfeklierkanker) en leukemie die ontstonden bij ratten zouden geen verband houden met Aspartaam. Dit is natuurlijk geen bewijs dat deze zoetstof veilig is voor mensen. In 2005 publiceerde de Europeaan Ramazinni Foundation namelijk resultaten van een studie naar Aspartaam dat deze wel degelijk kanker veroorzaakt.
Al jaren, net als bijvoorbeeld met straling (umts), is het een welles nietes spelletje. Hier is duidelijk sprake van een belangenverstrengeling tussen onderzoekers en de voedingsmiddelenindustrie. De onafhankelijkheid van leden van het EFSA zijn op zijn minst zeer twijfelachtig. Meerdere leden zouden een directe link hebben met de industrie.
Tegenwoordig worden steeds meer mensen ziek of hebben vage klachten. Tevens zien we een hype in bepaalde ziektes zoals ADHD. Hieronder geef ik u een kleine opsomming wat Aspartaam voor bijwerkingen kan hebben volgens de onderzoeken:
Bekende bijwerkingen: hoofdpijn, darmaandoeningen, diarree, buikpijn, slapeloosheid, gewichtstoename, hyperactiviteit, concentratiegebrek, slechter zien, gehoorstoornissen, verhoogde gevoeligheid voor lawaai, pijnlijke gewrichten, krampen, chronische vermoeidheid, wallen, huidreacties en verschillende onverklaarbare soorten jeuk, haaruitval, verkoudheden, tandaandoeningen, terugtrekken van het tandvlees, constant gevoel van kou hebben, neusbloedingen, aantasting van het intellect, geheugenverlies, depressie, humeurigheid zonder duidelijke aanleiding, paniekreacties, paranoia, obsessies, pleinvrees, agressiviteit, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
De natuur is niet diegene die de mensen ziek maakt. Het zijn de industrieën met hun grotere belangen die U, de mensheid, ziek maakt. Al die rotzooi die ze ondertussen in ons voedsel proppen is een grote oorzaak van de alledaagse “ziektes” en de toename hiervan. Met name onder kinderen. En nu blijkt ook kaas geen kaas meer te zijn maar vaak gemaakt van poeder. En dit verkopen ze met dikke munten aan u onder de noemer kaas terwijl geen kip weet wat er überhaupt in dat poeder zit. Lieve mensen u wordt misleid en bedrogen waar u bij staat. Laat u zichzelf en uw kinderen nog langer ziek maken?
Nee, de AH mag dan zeggen dat ze gezond bezig zijn en zich ondertussen ook nog bemoeien met de gezondheid van hun personeel, maar laten ze eerst even goed kijken waar ze reclame voor maken. U bent trouwens gewaarschuwd voor alle reclames. Reclames zijn per definitie bedoeld om u te misleiden, te overtuigen, over te halen tot de aankoop van een product om geld te verdienen over uw rug ofwel gezondheid. Hierbij wordt niet gekeken naar menselijke belangen zoals een juiste gezondheid of het nut van de maatschappij. Ook worden steeds meer ouders gemanipuleerd middels reclame gericht op kinderen. Het aansporen tot aankoop waar de kinderen gebruikt worden om hun ouders aan te sporen. U kent het wel, overal stoppen ze wat bij tegenwoordig, de Mac Donald’s met hun speelgoed in de happy meal. De Lelli Kelly schoenen met “gratis” cadeautjes als een horloge of lippenstift voor de kinderen. Het is de kinderen vaak meer te doen om die ongein wat je bij een product krijgt dan om het product zelf. Vindt het zelf walgelijk om ouders te manipuleren middels hun kinderen.
Maar om terug te keren naar het artikel. Geloof per definitie reclame niet, zoals die tandpasta die aan wordt bevolen door de tandarts, die waspoeder waar morgen een nog betere voor is met meer waskracht en een nog betere formule, advertenties waarin wordt beweerd dat iets middels onderzoeken is aangetoond dat het niet schadelijk is voor de gezondheid of alle andere op gezondheid beruste reclame. Alles berust in de huidige maatschappij op geld, macht, hebzucht, egoïsme etcetera etcetera en niet om uw welzijn of gezondheid. Dus als u weer reclame leest, ziet of hoort, denk dan 2 keer na over wat ze u nu weer voorschotelen aan propaganda. Laat u zich toch niet langer bedonderen met eventuele gevaarlijke gevolgen van dien.
Hier nog even een video ter verduidelijking:
Bron, Niburu.nl (geschreven door Peter Koers)
Voor meer uitgebreide informatie zie www.aspartaam.nl en http://www.smaakversterkers.eu/ of lees het artikel: "gevaar van bepaalde E-nummers"
Geen opmerkingen:
Een reactie posten