Iedere dag worden we overspoeld met nieuws. Niet al het nieuws is zoals het lijkt. De berichten die niet door de reguliere media worden gemeld zijn de moeite van het bestuderen waard. Op deze site vind je een verzameling van al het schaduwnieuws, verkregen via diverse website's. Bronnen worden altijd onder het artikel vermeld.
vrijdag 30 oktober 2009
Steeds meer ijs op Antartica, niet minder!!
De échte situatie op Antarctica: het westelijke deel warmt welliswaar op (rood), maar het 4 x zo grote oostelijke deel koelt juist af. Resultaat: al 30 jaar steeds meer ijs.
In tegenstelling tot wat het algemene publiek gelooft en wat ons door milieu-organisaties wordt wijsgemaakt, wordt de ijskap op Antarctica niet kleiner, maar steeds groter. Dat zijn nieuwste de bevindingen van het Wetenschappelijke Committee voor Antarctisch Onderzoek.
Waarom de recessie in Amerika nog NIET over is!
Volgens Peter Schiff, één van de hier al vaak aangehaalde bekende kritische financiële experts die jaren van tevoren waarschuwde voor de huidige wereldwijde economische crisis, geven de berichten in de media over de 3,5% groei van de Amerikaanse economie in het derde kwartaal van 2009, een sterk vertekend beeld van de werkelijkheid en is de conclusie dat de recessie voorbij is, komplete onzin
"Elephant in the room", veelal geprezen docu over de 9/11 Truth Movement
Oordeel zelf …
De volgende personen komen in deze film aan het woord: Cynthia McKinney, William Rodriguez, John Feal, Alex Jones, Scott Forbes, Luke Rudkowski, Richard Gage en vele anderen…
De volgende personen komen in deze film aan het woord: Cynthia McKinney, William Rodriguez, John Feal, Alex Jones, Scott Forbes, Luke Rudkowski, Richard Gage en vele anderen…
Het gevaar van Aspartaam en de leugens van reclame
Een reclamefolder van de Albert Heijn. Hierin stond een artikel van Canderel waarin ze reclame maken voor hun zoetjes. Hiernaast hadden ze een kleine column onder de noemer “wist je dat”. Lees het volgende stukje.
(Klik op het plaatje voor een vergroting.)
(Klik op het plaatje voor een vergroting.)
Hubble Deep Field: De meest belangrijke foto ooit genomen
2003 nam de Hubble Space Telescoop de foto van het millenium... een foto die onze plaats in het universum laat zien. Bij iedereen die begrijpt wat deze foto laat zien, zal de zienswijze voor altijd zijn veranderd.
Het Web Bot project en 2012
Misschien hebben sommige van jullie al gehoord van het Web Bot project, maar voor degenen die er niets van weten kan het heel interessant zijn. Het Web Bot Project is in het einde van de jaren 90 ontwikkeld te helpen bij het voorspellen van de aandelenmarkt. Net zoals bij zoekmachines wordt een techniek (spiders) gebruikt om het Internet op kernwoorden te doorzoeken. Als een kernwoord gevonden is, ‘kijkt’ het Bot-programma naar een samenvatting van de tekst die voor en na dit woord staat. Een geselecteerd deel van deze tekst wordt naar een centrale locatie gestuurd en daar gefilterd en geïnterpreteerd.
Durven leren of blijven conformeren? ( Artikel door Johan Oldenkamp)
Goed, laten we nu eens kijken naar de media. Wanneer we totale media eens nader beschouwen, dan kunnen we constateren dat een deel van die media eigenlijk alleen maar bij voortduring datgene bevestigt, wat de doelgroep allang weet. En wanneer er al iets ‘nieuws’ wordt gepresenteerd, dan zorgen deze media er wel voor dat het goed verteerbaar is en eenvoudig kan worden verbonden met hetgeen al bekend was.
Econoom Arjo Klamer ziet uit naar "echte crisis"
In het oecumenische opinieblad VolZin deze week veel aandacht voor een nieuwe uitweg uit de economische crisis. De echte crisis moet nog komen, vindt econoom Arjo Klamer. Naar die crisis kan worden uitgezien want het huidige economische systeem is ruim over zijn houdbaarheidsdatum heen, betoogde Klamer twee weken terug in de zesde VolZin-lezing. Geld is de maat van alle dingen geworden. Het wordt tijd voor andere maatstaven.
Regels medicijnreclame duidelijker
Het onderscheid tussen onafhankelijke informatie over gezondheid en reclame voor geneesmiddelen kan duidelijker worden. De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) en de stichting Code Geneesmiddelenreclame (CGR) zijn al bezig te kijken of de regels scherper moeten. Dat zei minister Ab Klink (Volksgezondheid) maandag in reactie op een oproep van de Consumentenbond om zogeheten symptoomreclame te verbieden.
Abonneren op:
Posts (Atom)